top of page

תכניות להיתר בנייה

אדריכלות ועיצוב פנים- חן מיזינסקי

בפוסט הזה אנחנו מתחילים לצאת אל מסע הרישוי.

לאחר שסיכמתם עם האדריכל על התכניות הסופיות, הוא מתחיל לגבש את תכניות ההגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

*ועדה מקומית לתכנון ובנייה- הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אחראית על הנפקת היתרי בנייה בהתאם לתקנות התכנון והבנייה בשטחים בהם קיימת תכנית בניין עיר מאושרת. בנוסף למתן היתרים ואישור שינויים על פי סמכויותיה, הוועדה המקומית מגישה להפקדה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תכניות בתחומה אשר אין בסמכותה לאשרן אך היא מעוניינת בקידומן.

האדריכל מכין "גרמושקה" להיתר בנייה. (גרמושקה ברוסית פירושה אקורדיון והיא נקראת כך מכיוון שהתכנית מקופלת כאקורדיון).

בתכנית זו יוצגו ע"פ הסדר:

  • טופס 2- טבלה גדולה בה מוצגים פרטי עורכי הבקשה (אדריכל ומהנדס), פרטי המבקשים (הבונים), פירוט חישובי השטחים וסיכומם, חתימות עורכי הבקשה והמבקשים, הצגת חריגות מבוקשות ומידע נוסף אודות הבקשה.

  • מפת מדידה- מפת מדידה של המגרש בו אתם מתכננים לבנות את הבית. מפה זו (כפי שהוסבר בפוסט הקודם) נמדדת ע"י מודד מוסמך וצריכה להיות חתומה על ידו. כאשר מגישים את מפת המדידה לוועדה המקומית היא צריכה להיות בתוקף של חצי שנה מרגע המדידה. במידה ולא תהיה בתוקף יש לגשת למודד ולבקש עדכון תאריך. בדרך כלל עדכון זה כרוך בתשלום למודד.

  • מפת העמדה- למעשה זו אותה המפה שמסר לכם המודד רק שעל מפה זו יופיע הבית המתוכנן בקנ"מ 1:250. בנוסף למבנה יוצגו גם מידות מיקום הבית ביחס לגבולות המגרש.

  • חישוב שטחים- האדריכל עורך טבלה של חישוב שטחים שלצידה יוצג קונטור של הבית. על חישוב השטחים להיות מותאם ע"פ הדרישות והחוקים החלים על המקום. סיכום התרשים מועבר בצורה מדויקת וזהה לטבלה בטופס 2.

  • תכנית פיתוח שטח- בתכנית זו יוצג הבית בקנ"מ 1:100 ובו יוצגו השבילים, דרכי הגישה לבית, פירי החשמל, מים, כבלים, טלפון, אשפה, מיקום החניות, מסתור כביסה, גדרות קיימות ומבוקשות, אדמת גינון, שטחים מרוצפים ועוד.

  • תכנית הקומות-תכניות בהן מוצג הבית וכולל: מידות כלליות, שמות החדרים, מיקומי סנטריה וכד'.

  • חתכים- חתכי הבית המציגים מקומות אשר נדרשים להבהרה מול הועדה. בדרך כלל יש להציג 2 חתכים. חובה להציג בחתכים מדרגות (במידה ויש) ואת הממ"ד.

  • חזיתות- 4 חזיתות הבית המציגות את מיקומי הפתחים וגובהם, חומרי גמר, גבהי מפלסים, פרגולות וכל הדבר הקשור בחזית.

  • פריסת גדרות- פריסות של הגדרות ההיקפיות המבוקשות והקיימות. החזית הקדמית תוצג מצידה החיצוני ובדרך כלל צריכה להיות כדרוש בתכניות הבינוי החלות על המקום על מנת שהגדר הקדמית תהיה אחידה אצל כולם. את שאר פריסות הגדרות מציגים מצד פנימי על מנת להראות כיצד פיתוח השטח במגרש משתלב עם הגדר המבוקשת.

  • פרטי בינוי- פרטי בינוי ע"פ דרישות הועדה.

  • תכנית ממ"ד- תכנית מפורטת בקנ"מ 1:50 של הממ"ד. בתכניות אלו מוצג הממ"ד במבט על (מידות, מיקומי חשמל, צינורות אוויר, מערכות סינון וכדומה) ו2 חתכים של הממ"ד על מנת לבדוק כי הוא עומד בתקן הנדרש ע"פ דרישות פיקוד העורף. תכנית זו משמשת בעיקר לאישור הג"א.

  • נספחים נוספים לתכנית ההגשה: נספח סניטרי וחתכי ביוב (מבוצע ע"י יועץ אינסטלציה) מפת מדידה צבעונית (חתומה ע"י מודד ובתוקף של חצי שנה).

אורך הגרמושקה נקבע ע"פ כמות התכניות הדרושות כלומר ככל שיהיו יותר קומות יוצגו יותר תכניות.

לקביעת פגישת הכרות צרו איתי קשר- 054-2509774

אדריכלות ועיצוב פנים- חן מיזינסקי

פוסט עתידי
פוסטים אחרונים
ארכיון
Search By Tags
No tags yet.
עקבו אחרי
bottom of page