top of page

איך בוחרים- אדריכל/ מעצב פנים/ סטייליסט?

אדריכלות ועיצוב פנים- חן מיזינסקי

אחרי שערכתם בירור צרכים והבנתם איזה בעל מקצוע אתם זקוקים על מנת לתכנן או לחדש את ביתכם, איך בוחרים את האדריכל או מעצב הפנים הנכון לכם?

המלצות- בקשו המלצות מהקרובים אליכם, מחברים בפייסבוק... בקשו המלצות רק ממי שבאמת התנסה בשירות ובתוצרת של בעל המקצוע הנבחר ויכול להעיד באמת על טיבו. כל אחד שיש לו חבר בתחום יעיד עליו שהוא הכי מוכשר ומקצועי שיש- וזה נהדר, אך הוא לא התנסה מולו בתהליך עבודה באמת.

תצוגת יכולות ראשונה- המליצו לכם על 15 אנשי מקצוע מוכשרים, מקצועיים, אמינים... היום כמעט כל אדריכל/ מעצב פנים/ סטייליסט מתחזק דף בפייסבוק ואתר אינטרנט לתפארת. חפשו את השמות ברשת האינטרנט, בחנו את העבודות שהם מציגים ברשת ובדקו אם אתם מתחברים לסגנון התכנוני והעיצובי שלהם. ישנם בעלי מקצוע שאוהבים למתג את עצמם תחת סגנון מסוים: מודרני, כפרי, אורבני... הם מתמחים בסגנון מסוים ויתקשו לתכנן בסגנונות אחרים. אחרים יעידו על עצמם שהם מסוגלים לתכנן בכל סגנון ובעצם להתאים את עצמם לצרכי וסגנון הלקוח שבחר בהם.

ריבוי אופציות- השוק מלא באדריכלים, מעצבי פנים וסטייליסטים. זה מקצוע שעוסקים בו מהלב וביצירתיות גדולה. רוב האנשים שעוסקים בתחום האדריכלות והעיצוב לא נכפו לתוך העולם הזה הם נמצאים שם מבחירה מודעת וברורה. קשה למצוא בעל מקצוע מתוסכל בתחום הזה. מתוך כל ההמלצות שקיבלתם בחרו עד 3 בעלי מקצוע רלוונטיים המתאימים לכם. צרו איתם קשר טלפוני; ספרו להם כיצד הגעתם אליהם, ספרו להם שאהבתם את העבודה שלהם שראיתם ברשת ובקשו להיפגש איתם לצורך היכרות וקבלת הצעת מחיר. לעולם אל תבקשו הצעת מחיר בטלפון בסגנון של "כמה יעלה לי לתכנן בית של 200 מ"ר?" שאלה כזו מיד תפורש מבעל המקצוע כי אתם לא לקוחות רציניים והוא יתייחס אליכם בהתאם. הצעת מחיר מורכבת מכל כך הרבה פרמטרים שזה מחייב פגישה עם בעל המקצוע.

פגישה ראשונה- פגישה ראשונה היא למעשה פגישת ייעוץ ולרוב היא בעלות כספית. סכום שלרוב נותן השירות יקזז אם תחליטו לשכור את שירותיו. הגיעו לפגישה הראשונה כשאתם יודעים מה אתם רוצים פחות או יותר.

בפגישה הראשונה בעל המקצוע יציג את עצמו, יציג עבודות שלו ויסביר עליהם בקצרה ויפרט איזה שירות אתם עתידים לקבל ממנו.

אדריכל מקצועי ייתן להם הסבר אודות הליך התכנון וקבלת ההיתר. יפרוש בפניכם את העלויות השונות, הזמנים וההתנהלות מול ועדות התכנון והבנייה.

ספרו לו, כמובן, גם על עצמכם, מה הצרכים שלכם, מה אתם אוהבים ולמה דווקא הגעתם אליו. אל תתביישו ותבקשו ממנו שמות של לקוחות ממליצים ובתים או חללים מסחריים שאפשר ללכת ולראות את העבודה שלו.

אחד הדברים החשובים בפגישה זו הוא לבדוק את הכימיה שלכם עם נותן השירות. זהו תהליך ארוך ואתם תהיו צמודים מאוד לזמן הקרוב.

לאחר הפגישה האדריכל/ מעצב הפנים/ סטייליסט יעבירו אליכם הצעת מחיר כתובה הכוללת את כל השירותים הניתנים לכם ופריסת התשלומים.

לסיכום- בחנתם 3 אדריכלים/ מעצבי פנים/ סטייליסטים. שמעתם הכל אודות הניסיון הרב שלהם, על ההכשרה שלהם, ראיתם פרויקטים שלהם ושוחחתם עם מגוון מלקוחותיהם- עכשיו תשאלו את עצמכם: את העבודה שלי מי הכי אהבתם?, הצעת המחיר של מי הכי מתאימה לתקציב שלכם? והכי חשוב עם מי הייתה לכם הכימיה הכי טובה?

איש המקצוע שבחרתם יכול להיות הכי מוכשר, הכי מקצועי, הכי מותאם לתקציב שלכם אבל איך היה החיבור הבין אישי בינכם? אתם עומדים לעבור תהליך ארוך, אישי, צפוף, משנה חיים עם אדם חדש וזר לחלוטין! אם לא הייתה בינכם כימייה הדרך הזו תהפוך ממסע מופלא לדרך מתישה שרק תרצו לרדת ממנה.

שכללו את כל הנתונים הנ"ל והרי לכם איש המקצוע הנכון לתכנון ועיצוב ביתכם החדש.

שיהיה לכם בהצלחה!

לקביעת פגישת הכרות צרו איתי קשר- 054-2509774

אדריכלות ועיצוב פנים- חן מיזינסקי

פוסט עתידי
פוסטים אחרונים
ארכיון
Search By Tags
No tags yet.
עקבו אחרי
bottom of page